Header afbeelding
Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Noordeloos
MJ Veder van Hobokenstraat 16a 4225 RA
Noordeloos

Apotheek

Medicijnen worden meestal tijdens het spreekuur voorgeschreven en meegegeven. Wilt u een recept laten herhalen dan kunt u dat met de assistente regelen. Dit graag voor 10 uur ’s morgens zodat er tijdig besteld kan worden. De assistente kan u vertellen wanneer u de medicijnen kunt ophalen. Houd u er rekening mee dat in verband met een langere aanlevertijd door de groothandel de levertijd minimaal 1 week is.  Bestel daarom op tijd uw herhaalmedicatie voordat u aan uw laatste strip begint.

Dagelijks van 10.30 uur – 11.00 uur én op dinsdagmiddag na 12.30 uur hebben wij andere werkzaamheden en is de apotheek dicht, dan kan er niet worden opgehaald.  Voor spoedrecepten kunt u wél terecht, bijv. als u net met ontslag bent uit het ziekenhuis en u heeft een recept meegekregen. Belt u dan naar de praktijk en kies voor optie 1 (spoed).

Bij het herhalen van medicijnen, maar ook bij een recept van een specialist zal de assistente nagaan of er geen wisselwerking op kan treden met de medicijnen die u al gebruikt. Alle medicatie die door onze apotheek verstrekt is staat vanzelfsprekend in de computer, maar mocht u medicijnen van een andere apotheek of de drogist gebruiken, geef dit dan door aan de assistente. De assistente zal ook nakijken of er nog controles vereist zijn bij het gebruik van de medicijnen en daar zo nodig een afspraak voor maken. Een paar keer per dag controleert de arts alle medicijnen die verstrekt zijn in de apotheek.

Medicijnen die niet (volledig) door de verzekering vergoed worden moeten worden afgerekend. U kunt contant betalen, maar het liefste willen wij dat u pint. Dit voor onze veiligheid.

Medicatie-uitgifte-automaat

Links naast de ingang van de praktijk staat onze medicatie-uitgifte-automaat. Als u medicatie uit de uitgifte-automaat wilt ophalen, meldt u zich dan bij de assistente. Zij zal u verder informatie geven en een formulier laten invullen. Nadat dit gedaan is, zal de assistente in overleg met u uw medicatie in de automaat klaar leggen. U krijgt daarvoor dan een SMS met een ophaalcode op uw mobiele telefoon. De automaat is 24 uur per dag en alle dagen van de week beschikbaar.

LRQA-certificering

Onze apotheek heeft een LRQA-certificaat. Dit betekent dat wij extra letten op de kwaliteit van onze zorg en daar ook extra op gecontroleerd worden. Dit is een continu proces en wij zijn er trots op dat deze inspanning beloond is met dit certificaat.

Extra service
Een extra service die wij bieden is de mogelijkheid om medicijnen in baxterverpakking aan te leveren. Dat is een weekdosering die per 2 weken bezorgd of opgehaald kan worden, waarin alle medicijnen per tijdstip van inname apart verpakt zijn in makkelijk open te scheuren zakjes. Heel handig voor mensen die veel medicijnen gebruiken of die veel op pad zijn.

Voor de patiënten die niet in staat zijn hun medicatie op te halen is er de mogelijkheid die te bezorgen op woensdag, iedere twee weken.

Wij bieden ook herhaalservice. Dit is handig als u medicijnen heeft die u altijd door moet gebruiken. Wij houden dan voor u bij wanneer de medicijnen bijna op zijn. We bestellen ze vast voor u en ongeveer 2 weken voor alles op is krijgt u van ons een mailtje of een telefoontje dat alles klaar staat. In de patiëntenomgeving kunt u deze medicijnen ook herhalen.
Mocht u door omstandigheden te veel voorraad in huis hebben, meld het aan de assistente, dan passen wij de bestelling aan.

Het is belangrijk dat u vertelt in de apotheek als u met een medicijn gestopt bent of als de dosering verlaagd is. Dan passen wij ook de bestelling aan.

Vergoeding geneesmiddelen

Sinds 1 januari 2014 is er wat veranderd in de manier waarop uw geneesmiddel wordt vergoed. U kunt dit terugzien op het declaratie-overzicht dat u krijgt van uw zorgverzekeraar. De vergoeding is gesplitst in het geneesmiddel zelf + een vaste vergoeding voor de apotheek. Als u het geneesmiddel voor het eerst dit jaar krijgt komt daar een bedrag bij voor de extra controles die gedaan worden. Dit heet ‘vergoeding eerste uitgifte gesprek’.